The show 2023 – Examensprojekt

Varje år framför treorna på det Estetiska programmet på Ystad Gymnasium deras sista föreställning The Show på Ystad Teater.

ES20 tog över Ystads teater och framförde en show som vi aldrig kommer att glömma. Det blev mingel på röda mattan, mediaeleverna höll foto- och konstutställning och i spotlighten var THE SHOW där eleverna blev trubadurerna för en kväll med musik, media och magi.

Elever stylades av elever från Hantverksprogrammet

Elever som läste till Hår- och makeupstylist stylade eleverna från Estetiska programmet till examensprojektet. Stylisterna utförde makeup, hårstyling och bidrog med styling kring scenkläderna. Eleverna arbetade tillsammans med artisterna fram ett förslag på stil som passade till valet av låten.

Fotografier från The Show

Emma Erlandsson som läste inriktningen Estetik och media i åk 3 fotograferade genrepet av The Show.