Bland topp 4 av 12 i Skåne län – Transportföretagens yrkesprov

Stort grattis till våra elever på Fordons- och transportprogrammet till fina resultat!

På Ystad Gymnasium har vi alltså studenter som placerade sig 4 av 12 i topp i Skåne län, i Transportföretagens yrkesprov 2024.

Transportföretagen genomför yrkesprov för elever i årskurs 3 på Fordons- och transportprogrammet under våren 2024. Dessa prov är en viktig del av utbildningen och ger eleverna en möjlighet att visa sina kunskaper och färdigheter i enlighet med branschens kvalifikationskrav. Lackerarnas Yrkesnämnd, LYN arrangerade specifikt yrkesprovet för fordonslackerare, vilket understryker branschens engagemang i att säkerställa hög kompetens hos framtida yrkesutövare.

Transportföretagen bjöd med Noel Milanese på en resa till Göteborg då hans resultat var bland topp 10 i Sverige.

4 av 12 i topp i länet från Ystad Gymnasium och har redan jobb efter studenten!

Under varje porträttbild presenterar vi elevernas resultat i yrkesprovet. Studenterna börjar jobba direkt efter studenten på t.ex. Österlens Lastvagnar AB i Tomelilla, Stuhres företag AB i Esarp, utanför Staffanstorp, Swedish Agro AB i Skurup, Bilmånsson i Ystad direkt och Thor Nilsson AB i Sjöbo.