Dansa för livet 10 september 2024

Den 10 september 2024 kl 10.00 dansar Ystad Gymnasium tillsammans med Vuxenutbildningen Ystad, Fria läroverket Ystad och Praktiska gymnasiet Ystad för livet!

Från Ystad Gymnasium deltar elever från Barn- och fritidsprogrammet, Hantverksprogrammet och Vård- och omsorgsprogrammet. Vi kommer att dansa i Åvallaparken, som ligger precis intill Ystad Gymnasium och Stadsbiblioteket.

Intervju med Radio Active: Dansa för livet | Radio Active

Dansa för livet 💃🕺

Projektet Dansa för livet stöds av Avicii-fonden – Tim Bergling Foundation och år 2023 var det över 30 000 elever från hela Sverige anmälda. Dansa för livet startade på Polhemsskolan år 2021 och har sedan dess spridit sig vidare till skolor över hela Sverige.

Läs mer om Dansa för Livet: Dansa för livet | Lunds kommun

Självmord är den vanligaste dödsorsaken bland unga

Varannan 15-åring lider idag av psykiska besvär. I åldersgruppen 16–29 år så ser det ännu värre ut. Självmord är den vanligaste dödsorsaken bland unga personer mellan 15–24 år och utvecklingen i självmordsantal bland unga i ålder 15–19 är oförändrad.
Bland unga personer mellan 15 och 29 år, stod suicid för en tredjedel av alla dödsfall 2022.

Postad i ,