Lackerare Herman tilldelades stipendium av Bilmånsson

Bilmånsson delade under studentdagen den 14 juni 2024 ut ett stipendium på 2000 kr till Herman Hansson som läst till lackerare på Fordons- och transportprogrammet. Herman har gjort sin APL (arbetsplatsförlagt lärande) på Bilmånsson under sina gymnasiestudier och har nu efter studenten blivit anställd hos Bilmånsson.

Bilmånsson berättar om nomineringen till stipendiet

“På Bilmånsson är vi aktiva i många fordonsutbildningars programråd i regionen och en av de skolor vi har ett nära samarbete med är Ystad Gymnasium. Vi tar gärna emot praktikanter från skolan och praktiken leder ofta till anställning hos oss. Den senaste eleven från skolan som vi anställt är Herman Hansson som tog studenten i fredags.
Herman har sedan första dagen hos oss arbetat målmedvetet för att bli lackerare. Han har på ett föredömligt sätt tagit till sig av sin handledares instruktioner, aldrig varit rädd för att fråga eller prova något nytt, samt är både lyhörd och ifrågasättande på ett utvecklande sätt.

För detta tilldelades han ett stipendium av oss som delades ut i samband med studentlunchen under fredagen den 14 juni 2024 av Kerstin, Skadechef, och Filip, Lackerare tillika handledare. På sista bilden syns de alla tre tillsammans med läraren Michael. Stort grattis!

Herman gör sin första arbetsdag i vår skadeverkstad i Ystad redan idag, måndag efter studenten. Tack vare sitt engagemang och en riktigt stark insats av handledaren Filip kommer Herman att vara helt självgående redan från dag ett. Vi är mycket glada över att få fortsätta ha Herman hos oss på Bilmånsson!”