Försäljning och service, Ystad Gymnasium

APL på Försäljnings- och serviceprogrammet

Handels- och administrationsprogrammet

Försäljnings- och serviceprogrammet gör alla elever sammanlagt 15 veckors APL (arbetsplatsförlagt lärande) under sina tre studieår.

I årskurs 1 har eleverna ingen APL. I årskurs 2 har eleverna APL under 8 veckor från november till januari. I årskurs 3 har eleverna APL under 7 veckor från mars till maj.

APL-platserna kan vara i butiker, dagligvaruhandel och sällanköpshandel där eleverna får möjlighet att träna på vad de lärt sig teoretiskt i skolan. Till sällanköpshandel räknas handel med varor som konsumenten köper med lägre frekvens, t.ex. kläder, möbler, inredning och hemelektronik.

Viktig information till APL-plats och handledare

1. Introduktion

2. Kontaktuppgifter

3. Avtal och kontrakt

4. Arbetsmiljö och ansvar

5. Behörighetskurser och certifikat

6. Poängplan och kursinnehåll

7. Uppföljning och bedömning

8. Handledarutbildning

9. Övrigt

10. Programspecifik info

Kontaktperson

Ursäkta, vi kunde inte hitta några inlägg. Försök med en annan sökning.

Rulla till toppen