Artikeln publicerades 13 maj 2026
Naturbruk och Vård och omsorg i Kassel
Tillsammans med Vård och omsorg gjorde Sindy och Tanja från Naturbruk APL i Kassel, Tyskland.
Under vårterminen 2025 har två elever från årskurs tre på Naturbruk och två från Vård och omsorg gjort APL utomlands via Erasmus+. Tanja och Sindy på Naturbruk fick chansen att göra sin APL i Kassel i Tyskland.
- Sindy var hos Tierarztpraxis Schlottmann, en veterinärklinik
- Tanja var på Tierarztpraxis Hupp, som också är en veterinärklinik
Både Sindy och Tanja tyckte det var spännande och lärorikt att göra APL utomlands, och fick många nya intryck. På fritiden shoppade de, gick på stan, tog det lugnt och gjorde lite skolarbete.
Även Emma och Maria från Vård och omsorg hade sin APL i Kassel.
Utlands-APL genom Erasmus+
Program: Naturbruk och Vård och omsorg
Plats: Kassel, Tyskland
År: 2025
