ID-kort
Vi använder personliga ID-kort på Ystad Gymnasium för att elever och personal ska känna sig trygga och säkra. Kortens används bland annat för identifikation, lånekort, i cafeterian och för att skriva ut.
Ystad Gymnasium har infört personliga id-kort till både elever och personal. Även gäster och besökare på skolan behöver ha ett id-kort. Skolan är ingen offentlig plats och Ystad Gymnasium har lanserat ID-kort för att det ska vara tryggt och säkert för elever och personal att vistas i skolans lokaler.
- Är du ny elev på Ystad Gymnasium får du ditt nya kort i samband med skolstart
- Som ny personal får du ditt id-kort i samband med första anställningsdagen
- Som besökare får du ditt ID-kort i receptionen på Österport
Vad ska jag använda kortet till?
- Kortet ska du alltid bära med dig när du är i skolan, för att visa på att du har behörighet att vistas i skolans lokaler
- ID-kortet används som lånekort i biblioteket
- ID-kortet används för att kunna skriva ut i skrivaren
- För er som behöver tillgång till särskilda lokaler (passerkort) kan få detta tillägg till ert ID-kort hos vaktmästaren
- Kortet kan laddas med pengar och användas som betalmedel både i receptionen, skolrestaurangen och i cafeterian
Vid förlorat kort
- Polisanmäl alltid för att ett förlorat kort inte ska kunna missbrukas
- Spärra kortet och beställ nytt i receptionen på Österport
- Ett nytt kort kostar 50 kronor att få producerat
- Har du förlorat ett kort som är laddat med pengar så förs samma summa över till det nya kortet
- Vårda ditt kort, det är en värdehandling.
Har du hittat ett ID-kort?
Kontakta oss på ygreception@ystad.se eller kom till receptionen på Österport.
Upphittat ID-kort som tillhör Ystad Gymnasium ska återlämnas till:
Ystad Gymnasium
Surbrunnsvägen 1
271 40 Ystad
